REGULAMIN
- Postanowienia ogólne
- Niniejszy regulamin reguluje zasady korzystania ze Sklepu Internetowego prowadzonego pod adresem: www.fastbox.com.pl
- Sklep internetowy, działający pod adresem www.fastbox.com.pl zwany dalej: Sklep internetowym Fastbox, jest prowadzony przez Grande Roma Maciej Cielemęcki, nip: 6112477957, regon: 020829705. (Zwany dalej Grande Roma Maciej Cielemęcki)
- Dane teleadresowe przedsiębiorcy, umożliwiające Kupującemu kontakt ze Sprzedawcą:
- adres pocztowy: 58-560 Jelenia Góra ul. PCK 2;
- numer telefonu: tel.: 790 123 321
- adres poczty elektronicznej: obsluga@fastbox.com.pl
- Regulamin sklepu internetowego Fastbox umieszczony jest nieprzerwanie na stronie internetowej www.fastbox.com.pl w sposób umożliwiający Klientom jego pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie jego treści. Regulamin jest również udostępniany Klientom przed zawarciem umowy określa zasady obowiązujące w procesie przyjmowania, przesyłania i doręczania przesyłek w obrocie krajowym na rzecz Klienta. Fasbox wykonuje przedmiot zlecenia, jakim jest przesyłanie i doręczanie przesyłek samodzielnie oraz przy pomocy pośredników, za działania których odpowiada jak za działania własne.
- Definicje
- Konsument – jest nią osoba fizyczna w rozumieniu art. 221 Kodeksu cywilnego,
- Przedsiębiorca na prawach konsumenta – jest nią osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej,
- Przedsiębiorca - oznacza osobę fizyczną, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną niebędącą osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadzącą we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową i dokonującą czynności prawnej związanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową,
- Usługodawca/Sprzedawca – Grande Roma Maciej Cielemęcki, ul. PCK 2, 58-560 Jelenia Góra
- Sklep internetowy – sklep internetowy prowadzony pod adresem www.fastbox.com.pl przez Grande Roma Maciej Cielemęcki
- Kodeks cywilny – ustawa z dnia 23 Kwietnia 1964r. (Dz.U.2020.1740),
- Produkt – dostępna w Sklepie Internetowym (1) rzecz ruchoma (w tym rzecz ruchoma z elementami cyfrowymi, tj. zawierająca treść cyfrową lub usługę cyfrową lub z nimi połączona w taki sposób, że brak treści cyfrowej lub usługi cyfrowej uniemożliwiłby jej prawidłowe funkcjonowanie), (2) treść cyfrowa lub (3) usługa (w tym usługa cyfrowa i inna niż cyfrowa) będące przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą,
- Regulamin – niniejszy regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną w rozumieniu art. 8 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U.2020.344),
- Klient/Kupujący – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, która dokonuje lub planuje dokonać Zamówienia w ramach Sklepu Internetowego z wykorzystaniem drogi elektronicznej, w
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, w którym to Klient akceptuje ofertę sprzedaży Sprzedawcy, która zawiera w szczególności cenę, rodzaj, ilość Produktów w ramach Umowy Sprzedaży za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
- Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu Internetowego. Poprzez Umowę Sprzedaży rozumie się także odpowiednio umowę o dostarczanie treści cyfrowych lub usługi cyfrowej (w przypadku Produktów będących treściami cyfrowymi lub usługami cyfrowymi) oraz umowę o świadczenie usług (w przypadku Produktu będącego usługą inną niż usługa cyfrowa).
- Ustawa o prawach konsumenta - ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U.2020.287).
- Zasady korzystania ze sklepu internetowego
- Ceny wszystkich Produktów w Sklepie Internetowym są cenami brutto (zawierają podatek VAT) oraz są wyrażone w złotych polskich. Odstępstwa od zasady waluty polskiej są wyraźnie zaznaczone obok ceny Produktu.
- Sprzedawca używa w Sklepie Internetowym Fastbox kodów rabatowych upoważniających do zakupu Produktów z rabatem zamieszczonym na kuponie. Kody rabatowe nie podlegają zamianie na równowartość pieniężną.
- Do złożenia zamówienia w sklepie internetowym Fastbox konieczna jest akceptacja niniejszego Regulaminu.
- Do skutecznego złożenia zamówienia w Sklepie internetowym Fastbox konieczne jest posiadanie urządzenia z dostępem do Internetu umożliwiające przeglądanie stron internetowych, a także klawiatura lub inne urządzenie umożliwiające poprawne wypełnienie formularzy elektronicznych. Zaleca się korzystanie z najnowszych wersji przeglądarek internetowych: Firefox, Chrome, Internet Explorer, Microsoft Edge, Opera, Safari dla systemu OS X, itd.
- Strona Sklepu internetowego korzysta z technologii Responsive Web Design (RWD), która dopasowuje treść strony do urządzenia na którym jest ona wyświetlana. Strona Sklepu jest przygotowana do wyświetlenia zarówno na komputerach stacjonarnych jak i również urządzeniach mobilnych.
- Strona Sklepu internetowego Fastbox posiada certyfikat SSL – bezpieczny protokół szyfrowania komunikacji.
- Warunki zawierania umowy sprzedaży
- Zamówienia w sklepie internetowym Fastbox można dokonywać poprzez wypełnienie odpowiednich formularzy dostępnych na stronach sklepu.
- Klient podczas składania zamówienia jest zobowiązany do podania prawidłowych danych osobowych: imienia i nazwiska, adresu zamieszkania, adresu e-mail oraz telefonu komórkowego.
- Po otrzymaniu zamówienia, Sprzedawca potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie informuje o przyjęciu Zamówienia do realizacji. Potwierdzenie zamówienie odbywa się poprzez przesłanie przez Sprzedającego do Klienta odpowiedniej wiadomości mailowej na adres podany w formularzu zamówienia. Z chwilą potwierdzenia przyjęcia zamówienia do realizacji przez Sprzedającego, umowa uważana jest za zawartą.
- Udostępnienie oraz utrwalenie treści umowy sprzedaży następuje poprzez udostępnienie niniejszego Regulaminu na stronie Sklepu Internetowego, przesłanie stosownej informacji na adres mailowy Klienta podany przy składaniu zamówienia, o którym mowa w §4 pkt. 4.2.
- Dokonywanie Zamówień w Sklepie internetowym Fastbox jest możliwe 24 godziny na dobę przez wszystkie dni w roku.
- Umowa o świadczenie usług pomiędzy Fastbox a klientem jest zawierana każdorazowo poprzez podpisanie przez klienta listu przewozowego.
- Fastbox przystępuje do umowy w momencie podjęcia przez przedstawiciela Fastbox przesyłki. Od tego momentu rozpoczyna się wykonanie usługi.
- Pracownik Fastbox przyjmujący przesyłkę potwierdza własnoręcznym podpisem przyjęcie przesyłki przez Fastbox.
- Przed podpisaniem przez Klienta listu przewozowego, jest on zobowiązany do zapoznania się z Regulaminem. Klient podpisując list przewozowy potwierdza znajomość Regulaminu.
- Sposób płatności i termin płatności
- W sklepie Fastbox istnieje możliwość płatności w jeden z następujących sposobów:
- przelew na konto bankowe Sprzedawcy,
- płatność gotówką przy odbiorze osobistym,
- za pośrednictwem usług płatniczych dostawców zewnętrznych.
- Po złożeniu zamówienia, Klient otrzymuje drogą poczty elektronicznej (e-mail) numer rachunku bankowego, na który należy przelać właściwą kwotę. Z chwilą zaksięgowania wpłaty na rachunku bankowym sklepu Fastbox zamówienie jest przekazywane do realizacji.
- Sklep internetowy Fastbox umożliwia wpłatę należności za pośrednictwem następujących zewnętrznych serwisów płatności elektronicznych takich jak:
- Przelewy24
- Klient jest obowiązany do dokonania płatności za pomocą jednego z wyżej wymienionych sposobów w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia zawarcia umorzy sprzedaży.
- Zasady Przyjmowania i doręczania przesyłek
- Zamówione przesyłki są dostarczane wyłącznie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i odbywa się pod adresem wskazanym przez Klienta w formularzu zamówienia.
- Klient zgłasza do Fastbox chęć nadania przesyłki mailowo lub za pomocą aplikacji Fastboxa. Klient może zgłosić Fastbox chęc nadania przesyłki telefonicznie, zobowiązany jest jednak do potwierdzenia zamówienia droga mailową.
- Przyjęcie przesyłki od Klienta odbywa się na podstawie listu przewozowego wystawionego przez klienta.
- Oryginał listy przewozowego otrzymuje Nadawca, kopia zostaje w firmie Fastbox. Na liście przewozowym pobierane są potwierdzenia odbioru z podpisem odbiorcy, datą, godziną otrzymania przez niego przesyłki.
- W przypadku wysyłania w jednym dniu więcej niż jednej przesyłki klient zobowiązany jest sporządzić dzienną listę zlecę i przekazać ją podpisaną do Fastbox.
- Fastbox dostarczy klientowi wzór listu przewozowego oraz dzienna listę zleceń.
- Wystawiony każdorazowo list przewozowy stanowi integralną część umowy.
- Przesyłka doręczona jest pod adres adresata. Jeżeli adresatem jest osoba prawna lub jednostka nie posiadająca osobowości prawnej, przesyłka doręczona jest osobie upoważnionej u adresata do odbioru korespondencji, tj. pracownikowi kancelarii, recepcji, sekretariatu lub innej osobie czynnej w lokalu przedsiębiorstwa adresata.
- Jeżeli przesyłka ma być doręczona” do rąk własnych” osoby fizycznej, w siedzibie osoby prawnej, Klient zobowiązany jest podać numer telefonu adresata, w celu skutecznego doręczenia przesyłki. W przypadku niedopełnienia przez Klienta tego obowiązku, może zostać naliczona opłata zgodnie z cennikiem.
- Doręczenie przesyłki potwierdza Odbiorca lub osoba uprawniona własnoręcznym czytelnym podpisem co skutkuje prawidłowość wykonania usługi. Jeżeli adresatem jest osoba prawna lub jednostka nie posiadająca osobowości prawnej, przesyłka doręczona jest osobie upoważnionej u adresata do odbioru korespondencji, tj. pracownikowi kancelarii, recepcji, sekretariatu lub innej osobie czynnej w lokalu przedsiębiorstwa adresata.
- Przed pokwitowaniem doręczenia przesyłki i uiszczeniem wynikających z niego opłat Odbiorca nie może dokonać otwarcia przesyłki.
- W razie odmowy przyjęcia przez Adresata przesyłki jest ona zwracana do nadawcy na jego koszt.
- W przypadku nieobecności adresata, Fastbox pozostawia awizo, w którym wskazany jest termin ponownego dostarczenia przesyłki (następny dzień roboczy) oraz kontakt do Fastbox. W razie kolejnej bezskutecznej próby dostarczenia przesyłki jest ona zwracana do Nadawcy. Koszt zwrotu przesyłki pokrywa Klient.
- Dostawa zamówionych Produktów odbywa się za pośrednictwem:
- Kurier Fastbox
- Kurier InPost
- InPost Paczkomaty
- W momencie przekazania Produktu firmie kurierskiej Kupujący jest powiadamiany o tym fakcie poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres podany w zamówieniu.
- Koszty dostarczenia Produktu, które oprócz ceny za Produkt ponosi Klient, są podawane na stronie internetowej Sklepu przy składaniu Zamówienia.
- Koszt dostawy Produktu w przypadku wyboru płatności za pobraniem w całości pokrywa Klient.
- Klient zobowiązany jest wydać Fastbox przesyłkę w stanie umożliwiającym jej prawidłowy i bezkolizyjny przewóz oraz wydanie jej bez ubytku i uszkodzenia. Jeżeli przesyłka, ze względu na swe właściwości lub zawartość wymaga opakowania, Klient jest zobowiązany oddać ją w opakowaniu.
- Masa opakowania oraz zabezpieczenia są wliczane do masy przesyłki.
- Klient umieszcza na przesyłce lub na jej opakowaniu adres odbiorcy, który podany jest jednocześnie na liście przewozowym. Adres powinien zawierać w szczególności: imię i nazwisko odbiorcy, nazwę i numer ulicy, nazwę miejscowości oraz kod pocztowy oraz numer telefonu odbiorcy.
- Klient jest obowiązany przesyłkę właściwie opakować, a także oddać ją pracownikowi Fastbox w stanie umożliwiającym jej prawidłowy przewóz i zapewniający, że nie uszkodzi ona innych przesyłek w czasie przewozu, a także wydanie jej bez ubytku i uszkodzenia. W szczególności opakowanie powinno: być odpowiednio zamknięte,uniemożliwiające dostęp do zawartości przesyłki osobom niepowołanym; być odpowiednio wytrzymałe stosownie do wagi i zawartości przesyłki; posiadać zabezpieczenia wewnętrzne, uniemożliwiające przemieszczanie się zawartości przesyłki.
- Jeżeli w ocenie Fastbox przesyłka została zapakowana w sposób nieprawidłowy, zagrażający prawidłowemu przewozowi, Fastbox może odmówić przyjęcia jej do przewozu.
- Fastbox zastrzega sobie prawo do weryfikacji wagi przesyłki, oraz do zmiany ceny usługi zgodnie z Cennikiem, w przypadku stwierdzenia niezgodności faktycznej wagi z wagą deklarowaną w liście przewozowym.
- Przyjęcie przez Fastbox przesyłki do przewozu nie uzasadnia domniemania, iż jej opakowanie i zawartość odpowiadało warunkom zawartym w niniejszym regulaminie.
- Fastbox nie przyjmuje do przewozu:
- przesyłek zawierających rzeczy niebezpieczne lub mogące wyrządzić szkodę na osobie lub mieniu, w tym w szczególności: materiały wybuchowe, łatwopalne, radioaktywne,substancje żrące,cuchnące, broń lub amunicję,
- przesyłek zawierających zwierzęta,
- przesyłek zawierających zwłoki, szczątki ludzkie lub zwierzęce,
- leków wymagających specjalnego przewozu, przesyłek, które ze względu na swoje właściwości uniemożliwiają wykonane usługi transportowej przy użyciu posiadanych przez Fastbox środków i urządzeń transportowych,
- przesyłek zawierających kamienie i metale szlachetne w jakiejkolwiek postaci bądź formie, gotówki, waluty, zbywalne papiery wartościowe,
- innych przesyłek, których przewóz jest zakazany przepisami obowiązującego prawa,
- przesyłek w opakowaniach mogących zabrudzić lub uszkodzić w inny sposób pozostałe przesyłki.
- Fastbox może odmówić przyjęcia przesyłki do przewozu w następujących warunkach:
- kiedy istnieje czasoprzestrzenna niemożność wykonania usługi,
- kiedy stwierdzi, iż deklaracja zawartości przesyłki lub jej wagi nie jest zgodna ze stanem faktycznym lub kiedy istnieje uzasadnione podejrzenie takiej niezgodności,
- niewłaściwego zabezpieczenia przesyłki przez Klienta,
- przesyłek, które ze względu na swoje właściwości uniemożliwiają wykonanie usługi przy użyciu posiadanych przez Fastbox środków i urządzeń transportowych.
- Fastbox zastrzega sobie prawo otwarcia przesyłki w celu sprawdzenia jej zawartości, w przypadku uzasadnionych wątpliwości co do zawartości.
- Niezgodność faktycznej zawartości przesyłki z zawartością zadeklarowaną na liście przewozowym uzasadnia odmowę przyjęcia przesyłki przez Fastbox, oraz zmianę warunków Umowy.
- Fastbox nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienie lub zwrot przesyłki w następujących przypadkach:
- jeżeli adresat zmienił miejsce zamieszkania lub siedzibę,
- przesyłka została źle zaadresowana, w szczególności kiedy występuje błąd w nazwisku odbiorcy, nazwie firmy,nazwie ulicy, numerze kodu i miejscowości odbiorcy,
- jeżeli zawartość faktyczna przesyłki nie jest zgodna z zawartością deklarowaną przy wysłaniu,
- wskutek siły wyższej, to znaczy miedzy innymi: wszelkie katastrofy i kataklizmy, strajki, blokady dróg, warunki pogodowe uniemożliwiające przemieszczanie lub inne nieprzewidziane, niezależne od Fastbox zdarzenia.
- W razie opóźnienia w doręczeniu przesyłki, innego niż w ust. 6.29 powyżej, lub uszkodzenia odbiorca w obecności przedstawiciela Fastbox spisuje protokół.
- W razie niewykonania lub nienależytego wykonania usługi, Fastbox nie ponosi odpowiedzialności za szkodę polegającą na utracie korzyści lub przewidywanych zysków lub dochodów przez Fastbox, adresata lub osoby trzecie.
- Fastbox odpowiada za przestrzeganie tajemnicy pocztowej, która obejmuje informacje przekazywane w przesyłkach, dane dotyczące podmiotów korzystających z usług oraz dane dotyczące faktu i okoliczności świadczenia usług lub korzystania z tych usług.
- O ile bezwzględnie obowiązujące przepisy Prawa Przewozowego, Kodeksu Cywilnego lub innych aktów prawnych, w zależności od tego, które z nich znajdują zastosowanie, nie stanowią inaczej, nie ponosi odpowiedzialności za utracone korzyści (lucrumcessans), w tym za utracone możliwości gospodarcze lub utratę przychodów wynikającą z niemożności korzystania, związaną z utratą, ubytkiem, uszkodzeniem lub opóźnieniem przesyłki (lub jej części), bez względu na to czy wartość przesyłki została zadeklarowana zgodnie ze stanem faktycznym Fastbox nie ponosi odpowiedzialności za szkody pośrednie.
- Dopóki przesyłka znajduje się u Fastbox, Fastbox przysługuje prawo zastawu na niej celem zabezpieczenie roszczeń wynikających z umowy o świadczenie usługi transportowej, dodatkowych kosztów świadczenia usługi, powstałych z przyczyn leżących po stronie nadawcy lub adresata.
- Usługę uznaje się za niewykonaną, jeśli z winy Fastbox doszło do:
- opóźnienia powyżej 72 godzin w doręczeniu przesyłki,
- ubytku lub uszkodzenia przesyłki.
- Usługę uznaje się za niewykonaną w przypadku utraty przesyłki przez Fastbox.
- Przesyłkę niedoręczoną uznaje się za utraconą po upływie 14 dni od dnia jej nadania.
- Odszkodowanie za zdarzenie o którym mowa w ust. 6.35 a) wynosi dwukrotność opłaty za usługę.
- Odszkodowanie, za zdarzenie o którym mowa w ust. 6.35 b), 2 i 3, do wysokości wartości przesyłki, jednak nie więcej niż 200,00 zł (słownie dwieście złotych) wypłaca Fastbox
- Odstąpienie do umowy
- Konsument, który zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni kalendarzowych odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w niniejszym paragrafie Regulaminu.
- Aby skorzystać z prawa, o którym mowa w punkcie poprzedzającym, Konsument powinien poinformować o tym Sprzedawcę, składając oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Oświadczenie może zostać wysłane pocztą na adres: ul. PCK 2, 58-560 Jelenia Góra lub drogą elektroniczną na adres mailowy Sprzedawcy obsluga@fastbox.com.pl Konsument może skorzystać w tym celu z formularza odstąpienia od umowy udostępnionego mu przez Sprzedawcę lub wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do Ustawy o Prawach Konsumenta, jednak nie jest to obowiązkowe. Do zachowania terminu na odstąpienie od umowy wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Oświadczenie o odstąpieniu złożone po terminie, o którym mowa w §7 pkt. 7.1, nie wywołuje skutków prawnych.
- Formularz oświadczenia o odstąpieniu od umowy (załącznik Nr 1 do niniejszego Regulaminu) jest przekazywany Kupującemu w formie papierowej (w dokumentacji dołączonej do przesyłki) oraz w formie elektronicznej (w załączniku do korespondencji elektronicznej potwierdzającej przyjęcie zamówienia do realizacji).
- W przypadku Produktu będącego usługą, której wykonywanie – na wyraźne żądanie Konsumenta – rozpoczęło się przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, Konsument, który wykonuje prawo odstąpienia od umowy po zgłoszeniu takiego żądania, ma obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione do chwili odstąpienia od umowy. Kwotę zapłaty oblicza się proporcjonalnie do zakresu spełnionego świadczenia, z uwzględnieniem uzgodnionej w umowie ceny lub wynagrodzenia. Jeżeli cena lub wynagrodzenie są nadmierne, podstawą obliczenia tej kwoty jest wartość rynkowa spełnionego świadczenia.
- Prawo do odstąpienia nie przysługuje w odniesieniu do umów ujętych w art. 38 Ustawy o Prawach Konsumenta, a w szczególności w przypadków umów: (1) o świadczenie usług, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości; (2) w której przedmiotem świadczenia jest Produkt nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb; (4) w której przedmiotem świadczenia jest Produkt ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia; (5) w której przedmiotem świadczenia jest Produkt dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeni; (6) o dostarczanie treści cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Sprzedawca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości, a Sprzedawca przekazał Konsumentowi potwierdzenie, o którym mowa w art. 15 ust. 1 i 2 albo art. 21 ust. 1 Ustawy o Prawach Konsumenta.
- Postanowienia niniejszego paragrafu 7. Regulaminu dotyczące Konsumenta stosuje się również do Przedsiębiorców na Prawach Konsumenta.
- Reklamacje
- Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa oraz poniższymi postanowieniami Regulaminu.
- W przypadku stwierdzenia uszkodzeń mechanicznych, powstałych podczas dostawy lub w przypadku skierowania innej reklamacji do Sprzedającego, Kupujący powinien przesłać zgłoszenie pisemnie na adres ul. PCK 2 58-560 Jelenia Góra lub poprzez e-mail na adres obsluga@fastbox.com.pl
- Reklamacje związane z niewykonaniem usługi, tj. opóźnieniem w jej doręczeniu, utratą, uszkodzeniem czy zagubieniem są przyjmowane za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres Roszczenie z tytułu niewykonania usługi wygasa wskutek przyjęcia przesyłki bez zastrzeżenia z wyjątkiem roszczeń z tytułu niewidocznych ubytków lub uszkodzeń przesyłki zgłoszonych Fastbox przez Klienta lub adresata nie później niż po upływie 2 dni od przyjęcia przesyłki.
- Wszelkie roszczenia przeciwko Fastbox muszą zostać zgłoszone możliwie jak najkrótszym terminie, jednakże nie dłuższym niż 7 dni od daty zaistnienia zdarzenia uprawniającego do zgłoszenia reklamacji.
- Roszczenia z tytułu świadczenia usług przedawniają się z upływem jednego roku. Termin, o którym mowa powyżej nie ma wpływu na uprawnienia, jakie przysługują Klientowi zgodnie bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa.
- Reklamacja nie będzie rozpoznawana, jeżeli została zgłoszona lub uzupełniona po upływie wyżej wymienionych terminów wymienionego lub została wniesiona przez osobę nieuprawnioną.
- Reklamacja jest rozpoznawana i rozstrzygana w terminie 30 dni, licząc od dnia wniesienia prawidłowej reklamacji.
- Reklamacja może zostać uznana w całości lub w części albo może zostać oddalona.
- Klientowi nie przysługuje prawo potrącenia kwot dochodzonych w trybie reklamacji – przed jej rozpatrzeniem – z aktualnymi, przeszłymi lub przyszłymi należnościami wobec Fastbox.
- Bieg przedawnienia roszczeń zawiesza się na okres od dnia wniesienia reklamacji do dnia wyczerpania drogi postępowania reklamacyjnego.
- Zasady publikowania opinii
- Sprzedawca umożliwia na stronach Sklepu Internetowego publikowanie opinii o swoich Produktach. Opinia powinna być napisana językiem polskim z zachowaniem zasad poprawniej polszczyzny.
- Opinia o Produkcie może być wystawiona tylko do faktycznie zakupionych Produktów w Sklepie Internetowym Sprzedawcy oraz przez Klienta, który dokonał zakupu opiniowanego Produktu. Zabronione jest zawieranie fikcyjnych lub pozornych Umów Sprzedaży w celu wystawienia opinii o Produkcie. Opinia o Sklepie Internetowym może być wystawiona przez osobę będącą Klientem Sklepu Internetowego.
- Dodawanie opinii przez Klientów nie może być wykorzystywane do działań bezprawnych, w szczególności do działań stanowiących czyn nieuczciwej konkurencji, czy też działań naruszających dobra osobiste, prawa własności intelektualnej lub inne prawa Sprzedawcy lub osób trzecich. Klient dodając opinię obowiązany jest do działania zgodnego z prawem, niniejszym Regulaminem i dobrymi obyczajami.
- Sprzedawca zapewnia aby publikowane opinie o Produktach pochodziły od jego Klientów, którzy zakupili dany Produkt. W tym celu Sprzedawca wymaga, aby przed opublikowaniem opinii przeszła ona jego weryfikację. Weryfikacja polega na sprawdzeniu zgodności treści opinii z Regulaminem, a co najważniejsze – czy osoba opiniująca jest Klientem Sklepu Internetowego – w tym wypadku Sprzedawca sprawdza, czy osoba ta dokonała zakupu w Sklepie Internetowym (np. sprawdzając, czy autor opinii znajduje się w bazie Klientów Sklepu), a w przypadku opinii o Produkcie sprawdza dodatkowo, czy zakupiła opiniowany Produkt. Weryfikacja następuje bez zbędnej zwłoki.
- W razie wątpliwości Sprzedawcy lub zastrzeżeń kierowanych do Sprzedawcy przez innych Klientów lub osoby trzecie, czy dana opinia pochodzi od Klienta lub czy dany Klient kupił dany Produkt, Sprzedawca zastrzega sobie prawo skontaktowania się z autorem opinii celem wyjaśnienia i potwierdzenia, że faktycznie jest Klientem Sklepu Internetowego lub dokonał zakupu opiniowanego Produktu.
- Opinie są subiektywnymi wypowiedziami Klientów i nie stanowią opinii Sprzedawcy.
- Kupujący/klient obowiązany jest zamieszczać opinie nienaruszające obowiązujących przepisów prawa ani praw osób trzecich. Ponosi on pełną odpowiedzialność za wypowiedzi umieszczone przez niego w Sklepie Internetowym.
- Sprzedawca nie zamieszcza ani nie zleca zamieszczania innej osobie nieprawdziwych opinii lub rekomendacji Klientów oraz nie zniekształca opinii lub rekomendacji Klientów w celu promowania swoich Produktów. Sprzedawca udostępnia opinie zarówno pozytywne, jak i negatywne. Sprzedawca nie udostępnia sponsorowanych opinii.
- Dane osobowe
- Administratorem danych osobowych jest Sprzedawca.
- Zasady ochrony danych osobowych znajdują się w Polityce Prywatności sklepu internetowego fastbox , dostępnego na stronie www.fastbox.com.pl
- Klient wraz z podpisaniem listu przewozowego, będącego dowodu nadania, wyraża zgodę, aby Fastbox przetwarzał jego dane osobowe zawarte w dokumencie przewozowym oraz zgodnie z Ustawą z dnia 29.08.1997 o ochronie danych osobowych Dz. U. Nr 133 poz. 883, niezbędne dla procesu realizacji przez Fastbox usługi oraz dalszej współpracy. Jednocześnie Klientowi przysługuje prawo wglądu i poprawiania swoich danych osobowych zgłoszonych Fastbox.
- Indywidualne umowy
- Indywidualne umowy z Klientami mogą zawierać odmienne postanowienia od postanowień zawartych w niniejszym regulaminie. W takim przypadku postanowienia regulaminu mają zastosowanie, o ile postanowienia umowy nie regulują poszczególnych spraw inaczej.
- Postanowienia końcowe
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wprowadzania z ważnych przyczyn zmian w niniejszym Regulaminie. Wszelkie zmiany Regulaminu wchodzą w życie w odpowiednim terminie wskazanym przez Sprzedawcę, nie krótszym jednak niż 7 dni.
- Zmieniony Regulamin wiąże Kupującego/Klienta, jeżeli zostały zachowane wymagania określone w art. 384 oraz 384[1] Kodeksu cywilnego, to jest został on prawidłowo powiadomiony o zmianach i nie wypowiedział umowy w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia powiadomienia.
- Zgodnie z art. 8 ust. 3 pkt 2 lit. b ustawy z 18.7.2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną podmiot korzystający ze strony Sklepu Internetowego zobowiązany jest do nieumieszczania na tej stronie treści o charakterze bezprawnym.
- Regulamin ma zastosowanie wyłącznie do umów zawieranych między Fastbox a Klientami będącymi przedsiębiorcami w rozumieniu art. 431 Kodeksu Cywilnego. Do Umów zawieranych przez Fastbox z Klientami będącymi konsumentami w rozumieniu art. 221 Kodeksu Cywilnego, zastosowanie mają w zależności od rodzaju nadawanej przesyłki przepisy ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. Prawo przewozowe – tekst jednolity Dz. U. z 2000 nr 50 poz. 601 z późn. zm., wraz z rozporządzeniem MTiB w sprawie ustalania stanu przesyłek oraz postępowania reklamacyjnego z dn. 24 lutego 2006 r. Dz. U. z 2006 nr 38. 266 oraz ustawy z dnia 12 czerwca 2003 r. Prawo pocztowe Dz. U. nr 130 poz. 1188 z poźn. zm.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem zastosowanie mieć będą odpowiednie przepisy Kodeku cywilnego oraz ustawy z 30.5.2014 r. – o prawach konsumenta.
- Niniejszy Regulamin jest dostępny pod adresem internetowym www.fastbox.com.pl
- Umowy ze sprzedawcą zawierane są w języku polskim.
- Regulamin wchodzi w życie z dniem 01.01.2023.